Általános Szerződési Feltételek

I. Általános rendelkezések

  1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák a GLFREE Company Szolgáltató Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által kiadott, fizetőfallal védett, a glfree.hu weboldalakon megjelenő elektronikus cikkeinek (a továbbiakban: Kiadvány) felhasználására, használatára, valamint egyéb szolgáltatások (a továbbiakban: Szolgáltatás) nyújtására a Felhasználóval létrejövő szerződéses jogviszonyt (a továbbiakban: Szerződés).
  2. Szolgáltató cég neve: GLFREE Company Szolgáltató Kft.
    Székhelye: 2030 Érd, Tekercselő utca 31.
    Cégjegyzékszáma: 13-09-234778
    Adószáma: 32588901-2-13
    Elektronikus levélcíme: glfree@glfree.hu

     

  3. Felhasználó az, aki az erre a célra rendszeresített internetes felületen a Szolgáltatás használata érdekében az adatait megadja és a Szolgáltatás díját megfizette. A Felhasználó szavatolja, hogy az általa megadott adatok a valóságnak megfelelnek.

II. A Szolgáltatás megjelölése

  1. A Szolgáltató a jelen ÁSZF-fel érintett Szolgáltatását a https://glfree.hu/glfree-leszek-elofizetes/ helyen teszi közzé.
  2. A Szerződés alapján a Szolgáltató a Felhasználónak a Kiadvány tartalmainak kizárólag saját célra történő felhasználását biztosítja. A Felhasználó ezen túlmenően tárhelyet kap a saját fotói, szöveges megjegyzései, egyéb, a gluténmentes életmóddal kapcsolatos adatai, linkjei tárolása céljára.
  3. Lehetőség van ugyanakkor arra, hogy a Felhasználó – glfree.hu nem előfizetéssel védett, azaz bárki számára hozzáférhetővé tett tartalmait harmadik fél (a továbbiakban: Címzett) számára átadjon. Az ilyen tartalom átadás azonban nem jelentheti a fizetőfallal védett tartalmak közösségi oldalakon történő, teljes terjedelmében való másolását és rendszeres megosztását. Amennyiben ezen jogával a Felhasználó (aki egyben a Szolgáltatás előfizetője is) visszaél, Szolgáltató jogosult saját hatáskörében dönteni az előfizetéssel érintett Szolgáltatás Felhasználó részéről történő visszavonására.
  4. A Kiadvány és a Szolgáltatás kizárólag elektronikus úton, illetve internetes böngészőprogram használatával, glfree.hu címen érhető el a ’GLFREE vagyok Bejelentkezés’ gomb megnyomásával.

    A Felhasználó a Szolgáltatást a Felhasználó elektronikus levélcímének és jelszavának megadásával érheti el.

  5. A Szolgáltatás része a hírlevél küldése is. A Felhasználó döntése alapján a hírlevél bármikor lemondható, vagy ismételten igénybe vehető.
  6. A Szolgáltatás igénybevétele harmadik félre nem ruházható át. Egy fiókhoz egyetlen egyidejű használati jog érvényes az adott időpontban.
  7. A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy megfelelő intézkedéssel korlátozza a Felhasználó jogát, ha az felhasználói magatartásával oly módon veszi igénybe a Szolgáltatást, hogy az sérti a Szerződés feltételeit vagy korlátozza a rendelkezésre álló szerverkapacitás, sávszélesség igazságos elosztását, vagy egyébként veszélyezteti vagy zavarja a Szolgáltatás működését.
  8. A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a Felhasználó hozzáférését a Szolgáltatáshoz megszakítsa és adatait törölje, ha azzal a hatályos jog megszegését vagy a jó erkölcsbe ütköző cselekedetet akadályoz meg. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha a Szolgáltatás vagy a weboldal fennállását a felhasználó technikailag veszélyezteti.
  9. Ha egy Felhasználó olyan tartalmat tárol a weboldalon, amelyet a Szolgáltató jogellenesnek tart, a Szolgáltató az érintett Felhasználót, aki az érintett tartalmat elmentette a weboldalon, az általa megadott címre küldött e-mailben értesíti arról, hogy a tartalom jogellenes. Az érintett Felhasználó az erre az e-mailre küldött válasszal tiltakozhat a döntés ellen.
  10. Amennyiben a Felhasználó nem tesz eleget valamely Szerződésből fakadó kötelezettségének, vagy megsérti a Szerződés valamely feltételét, vagy felszólítást követően valamely szerződésszegést késve vagy nem orvosol, a Szolgáltató mentesül szolgáltatási kötelezettsége alól („letiltás“), de az ellenszolgáltatásra szóló igényét fenntartja. A letiltás időtartama addig tart, amíg a Felhasználó a szerződésszegést nem orvosolja. Amennyiben a letiltás 5 munkanapnál hosszabb ideig tart, a Szerződés a letiltást követő 6. munkanapon megszűnik. Ebben az esetben a Szolgáltató az előfizetési díj előfizetési időszak végéig járó részét bánatpénzként megtarthatja.
  11. A Szolgáltatás az előfizetési időszak alatt időkorlát nélkül igénybe vehető. Ez alól kivételt képeznek azok az időszakok, amikor a Szolgáltató által használt szerver műszaki vagy más, a Szolgáltató által nem befolyásolható okokból nem érhető el, vagy amikor a Szolgáltató a szerződéses szolgáltatások nyújtásához szükséges karbantartási munkálatokat elvégzi a szerveren; ilyenkor a technika jelenlegi állása szerint elkerülhetetlenül hiba léphet fel hozzáféréskor. A Szolgáltató a tervezhető karbantartásokat és frissítéseket munkanapokon 7:30 előtt, illetve 18:00 után (közép-európai időszámítás/közép-európai nyári időszámítás), valamint hétvégén egész nap fogja lebonyolítani. A Szolgáltató ezen túlmenően a Szolgáltatást átmenetileg korlátozhatja vagy megszakíthatja, ha az a hatósági vagy törvényi előírások betartása, a rendszerintegritás vagy az adatvédelem fenntartása végett szükséges.

III. A Szerződés létrejötte

  1. A Felek között a Szerződés kizárólag elektronikus úton jön létre.
  2. A Szerződés létrejötte az előfizetési díj kifizetésével, regisztráció útján kezdeményezhető a https://glfree.hu/glfree-leszek-elofizetes/ oldalon található éves előfizetés kiválasztásával és jelen ÁSZF és a kapcsolódó adatkezelési tájékoztató elfogadásával, amelynek során a Felhasználó köteles megadni a nevét, e-mail címét és a számla kiállításához a címét (cégek esetében az adószámát is), valamint köteles egy olyan jelszót választani, amely megfelel a Szolgáltató által előírt mindenkori biztonsági feltételeknek.

    A Felhasználó felel azért, hogy a felhasználói azonosítója és jelszava ne kerüljön illetéktelen harmadik személy birtokába. A Szolgáltató az illetéktelen felhasználásért nem tartozik felelősséggel.

  3. A Szerződés létrejöttéről a Szolgáltató elektronikus úton (e-mailen keresztül) tájékoztatja a Felhasználót.
    1. A Szolgáltató és a Felhasználó közötti Szerződés és előfizetési jogviszony érvényesen létrejön, amint a Szolgáltató ajánlatát a Felhasználó elfogadja (kifizeti a szolgáltatás díját – bankkártyás fizetési lehetőséggel – és elfogadja az általános szerződéses feltételeket és az adatkezelési szabályzatot).
    2. A regisztrációt (a Szerződés létrejöttéről szóló e-mailben foglaltak szerint felhasználónév és jelszó megadását követően) tudja a Felhasználó a Szolgáltatást teljeskörűen használni.
  4. A Szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem férhető hozzá. A Szerződés adatai (a lejárata) a Felhasználó e-mail levelezéséből érhető el.
  5. A Szolgáltató biztosítja, hogy a Felhasználó megadja és ellenőrizze az általa megadott adatokat, illetve az adatbeviteli hibákat korrigálja. A regisztrációt követően Felhasználó az adatait személyes profiljában módosíthatja.
  6. A szerződés magyar nyelven jön létre.
  7. A Felhasználót a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet értelmében felmondási jog illeti meg, amelyet a Szerződés megkötésétől kezdődő 14 napon belül gyakorolhat. 
  8. A Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót arról, hogy lehetősége van arra is, hogy a Szolgáltatás teljesítésének megkezdését (azaz az előfizetéssel járó valamennyi információhoz és a glfree.hu honlapon kínált valamennyi Szolgáltatáshoz való hozzáférést) már a Szerződés megkötésekor, azaz a felmondási határidő letelte előtt kérje. Ebben az esetben azonban a fent említett felmondási jogot a Felhasználó nem gyakorolhatja. A Felhasználó a Szerződés megkötésekor nyilatkozhat arról, hogy a tagsági jogokat és a hozzá kapcsolódó valamennyi Szolgáltatást azonnal igénybe kívánja venni.
  9. Figyelemmel arra, hogy a Szolgáltató nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalomként a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdi meg a Szerződés teljesítését, a Felhasználó tudomásul veszi, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet 20. § szerinti elállási / felmondási jogát.

IV. Előfizetési időszak

  1. A Szolgáltató a Szolgáltatását 1 éves időtartamra nyújtja. A Felhasználó a Szerződés megkötésével és az előfizetési díj megfizetésével elfogadja, hogy a Szerződés az egy éves időtartam leteltekor automatikusan meghosszabbodik további egy évvel mindaddig, amíg a Felhasználó a Szerződést a tárgyidőszak végére fel nem mondja.
  2. Az előfizetés minden alkalommal a következő év (12. hónap elteltével) azonos hónap, azonos napját megelőző nap éjfélig szól. Minden esetben az előfizetési időszak lejárati napját követő napon kerül sor az új időszaki előfizetési díj levonására és számlázására.
  3. A Felhasználó a Szerződés automatikus meghosszabbítását bármikor, de legkésőbb az előfizetés automatikus meghosszabbodását megelőző 5 munkanap éjfélig (azaz az aktuális előfizetési időszak lejártát megelőző 5. munkanap 23:59-ig) a Szolgáltató felé tett nyilatkozattal egyoldalúan megszüntetheti személyes profiljában a kapcsolatok menüben ( https://glfree.hu/glfree-kapcsolat/ ) található formon a következő előfizetési időszakra vonatkozóan.

    , amely napon a Felhasználó jogosultságai és profilja törlésre kerülnek, és a Szolgáltató kezdeményezi a fizetési szolgáltató által kezelt bankkártyaregisztráció  kapcsán felvett és tárolt adatok és fizetési felhatalmazás törlését.

A Szerződés rendes felmondásához a profilban található kapcsolati formon az alábbi adatokat kell megadnia:
– A Felhasználó regisztrációkor megadott email címe, amely egyben felhasználó neve
– A lemondás oka

  1. Díjfizetés, számlázás
  1. A Szolgáltatásért a Felhasználó előfizetési időszakonként előfizetési díjat fizet. Az előfizetési díj mindenkori mértéke megtalálható a https://glfree.hu/glfree-leszek-elofizetes/címen.

     A Szolgáltató fenntartja a jogot a Szerződésben foglalt előfizetési díj emelésére, amely a következő előfizetési időszakra lesz irányadó. A Szolgáltató az áremelésről legalább 15 nappal korábban írásban és hírlevélben tájékoztatja a Felhasználót. 

    A Szolgáltató az árváltozásról e-mailben értesíti Felhasználót, aki jogosult a Szolgáltatást a következő számlázási periódusra vonatkozóan lemondani, és ezzel a Szerződést az évfordulóra megszüntetni.

     

  2. Az előfizetési díj mindig előre, az előfizetési időszak első napján esedékes. Az előfizetési díj magába foglalja az általános forgalmi adót és az ellenszolgáltatás havi, teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza. A Szolgáltató által nyújtott további szolgáltatásokról kiállított számlák azonnal esedékesek.
  3. Az előfizetési díjat a Felhasználó kizárólag elektronikus úton, elektronikus bankkártyás fizetéssel, a stripe rendszerén Privacy Policy (stripe.com) keresztül fizetheti meg.

Bankkártyás fizetéskor a Felhasználó a fizetési adatokat a www.stripe.com által bizosított, a Szolgáltaló oldalába beágyazott szolgáltatásán keresztül adja meg. Ezek feldolgozása és a pénzügyi tranzakciók lebonyolítása a www.stripe.com által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő szerveren történik, és nem Szolgáltató által üzemeltetett szerveren. A Szolgáltató a Felhasználó kártyaadataiból kizárólag annak típusát, lejáratát, kártyaszámának nem teljes egészét látja, a mögötte álló számla adatainak, számának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.

A Felhasználó tudomásul veszi és kijelenti, hogy a www.stripe.com szolgáltatás esetleges hibájából fakadó igényét kizárólag a www.stripe.com rendszer üzemeltetőjével szemben érvényesíti.

  1. A Felhasználónak a regisztráció során tett, erre irányuló nyilatkozata esetén, azaz automatikusan megújuló csomagok esetén a Szolgáltató jogosult a Felhasználó által az online fizetési szolgáltató részére az előfizetési időszak lejártát követő napon a következő előfizetési időszakra esedékes díjat automatikusan beszedni mindaddig, amíg a Felhasználó a IV. fejezet 3. pontja alkalmazásával ezzel ellentétes nyilatkozatot nem tesz.
  2. Az előfizetési díjról a számlát a Szolgáltató kizárólag elektronikus úton állítja elő a Felhasználó által megadott befogadói adatok alapján.
  1. Szerzői jogok
  2. A glfree.hu weboldalon feltüntetett logók, grafikai elemek, kereskedelmi védjegyek, képek, videók, animációk, multimédia szövegek, a Szolgáltató által nyilvánosan hozzáférhetővé tett cikkek és/vagy bármely egyéb tartalom a Szolgáltató tulajdonát képezi, szerzői jogi műnek minősül, és a Szolgáltató ezzel kapcsolatban minden jogát fenntartja. A Felhasználó ezeket személyes felhasználás céljából letöltheti, másolhatja, illetve használhatja a jelen ÁSZF rendelkezéseivel összhangban. A személyes felhasználáson túl a Felhasználó – a Szolgáltató kifejezett, írásos hozzájárulása nélkül – nem jogosult a fentieket másolni, terjeszteni, közölni, harmadik félnek átküldeni, módosítani és/vagy más módon megváltoztatni, felhasználni, illetve az eredetitől eltérő bármely más kontextusba helyezni.
  3. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a Szolgáltató írásbeli hozzájárulása esetén is csak a glfree.hu weboldalra való hivatkozással lehet.
  4. Tilos a Honlapon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
  1. Felhasználás: A Kiadvány és annak minden része (ideértve az audiovizuális elemeket, továbbá minden oldal forráskódját is) szerzői jogai a Szolgáltatót illetik meg. A Szolgáltató a Felhasználónak kizárólag a Kiadvány saját (olvasási) célra történő felhasználását engedélyezi.

A Szolgáltató kifejezetten nem engedélyezi a Kiadványokban megjelenő tartalmak feldolgozási és/vagy tovább értékesítési céllal történő felhasználását, kivéve, ha erre vonatkozóan Szolgáltató külön szerződésben megállapodik Felhasználóval.

    1. E Szolgáltatás keretében tehát a Szolgáltató a kifejezetten magánfelhasználók, valamint sajtófigyelést, tartalomfeldolgozást-és továbbítást, illetve elemzést, PR-ügynöki tevékenységet nem végző, valamint harmadik feleket ki nem szolgáló üzleti felhasználók (végfelhasználók) tartalomfelhasználását engedélyezi, amely felhasználás során a szolgáltatott tartalom egy példányban elolvasható, menthető a Szolgáltatás részét képező myGLFREE infók részben és tárolható.
    2. Kifejezetten tiltott a felhasználás során a tartalom tovább-küldése, megosztása.
    3. Kifejezetten tiltott az előfizető Felhasználóknak elzárt tartalmak sajtófigyelési, elemzési és feldolgozási célú felhasználása, illetve harmadik feleknek történő rendelkezésre bocsátása bármilyen technikai eszközökön vagy felületen.
    4. Kifejezetten tiltott a tartalmak egészének vagy csonkolt részének felhasználásával egyéb szolgáltatások biztosítása.
    5. A glfree.hu weboldal tartalmainak sajtófigyelési, tartalomfeldolgozási, elemzési vagy PR-ügynökségi célú felhasználására a Szolgáltató külön megállapodás keretei között biztosíthat lehetőséget. Érdeklődését az alábbi elérhetőségeken tudja jelezni: glfree@glfree.hu
    6. A Szolgáltató minden jogosulatlan tartalomfelhasználás esetén jogi eljárást indít.
  1. A Felhasználó fentiek szerinti használati joga csak az átlagos fogyasztóra jellemző adatok bevitelére és lekérdezésére vonatkozik. Az alábbi célokra történő felhasználás tilos:
  1. Kéretlen üzenetek, például spam, tömeges megkeresés, általános reklám vagy általános ajánlat.
  2. Illegális célok, hamis adatok, megtévesztés, félrevezetés.
  3. Harmadik fél jogának megsértése (például személyiségi jogok, szellemi tulajdon joga vagy magánszféra).
  4. Adatok gyűjtése.
  5. A végfelhasználói eszköz vagy e szoftver működését befolyásoló programkódok bevitele.
  6. A Szolgáltatót vagy harmadik felet, más Felhasználót akadályozó vagy zavaró, nekik kárt okozó tartalmak, például felhívás bojkottra, lánclevél, zaklatás, fenyegetés, sértegetés, rágalmazás, diszkriminálás, gyűlölködés, üzleti kár okozása, szexuális jellegű megnyilvánulás, brutalitás, erőszak vagy meztelenség bemutatása.
  7. Hatályos jogot vagy jó erkölcsöt sértő, vagy olyan tartalom, amelynek tárolására, közlésére a Felhasználó nem jogosult.
  1. A Felhasználó nem jogosult a Kiadvány, vagy annak bármely része tekintetében semmilyen egyéb felhasználására, kivéve, amennyiben azt a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (Szjt.) a szabad felhasználás körében lehetővé teszi.
  2. Ha a Szolgáltató egyes tartalomhoz hozzászólási lehetőséget biztosíthat, a hozzászólás elküldésével a Felhasználó visszavonhatatlanul hozzájárul a hozzászólás közléséhez, egyben tudomásul veszi, hogy a hozzászólás közlésével kapcsolatban őt semmilyen igény nem illeti meg, illetve, hogy a Szolgáltató a hozzászólást nem köteles közölni, azt bármikor törölheti.

VII. A Szolgáltató felelőssége

  1. A Kiadványban megjelenő tartalom sem részben, sem egészben nem minősül tanácsadásnak. A Kiadványban megjelenő valamennyi adat tájékoztató jellegű. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Kiadványban megjelenő tartalomra alapozott semmilyen magatartás következményeiért.
  2. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a hozzászólások által okozott jogsérelemért. Amennyiben a hozzászólás miatt harmadik fél a Szolgáltatóval szemben bármilyen jogot érvényesít, a Felhasználó köteles a Szolgáltatót teljeskörűen kártalanítani.

VIII. Az ÁSZF módosítása

  1. A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani.
  2. Az ÁSZF módosításáról a Szolgáltató elektronikus úton tájékoztatja a Felhasználót.
  3. Az ÁSZF módosított feltételei első alkalommal a módosítás dátumát követő 15. napot követően kezdődő előfizetési időszakban alkalmazandók.

IX. Adatvédelem

  1. A Szolgáltató a Felhasználónak kizárólag azokat a természetes személyazonosító és egyéb személyes adatait kezeli, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a Szolgáltató a Szerződést vagy jogszabályi kötelezettségét teljesítse, vagy a Felhasználóval szembeni igényét érvényesítse.

     

  2. A Szolgáltató szavatolja, hogy a személyes adatokat kizárólag saját céljaira használja, harmadik félnek nem adja ki, illetve nem használja fel közvetlen üzletszerzésre.
  3. A Szolgáltató adatkezelési tájékoztatója a https://glfree.hu/adatvedelmi-tajekoztato/ címen elérhető, az a jelen ÁSZF alkalmazásában is irányadó.
  4. A Szolgáltató jogosult elektronikus levélben az aktív előfizetéssel rendelkező Felhasználóknak a rendszer használatával kapcsolatos információkat küldeni.

X. Fogyasztói tájékoztató, panaszkezelés, vitarendezés

1.    Tájékoztató a fogyasztónak minősülő Felhasználót megillető felmondási jogról

  • Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül.
    A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli felmondási jog.
  • A Felhasználó fogyasztó a felmondási jogát a Szolgáltatás megrendelése esetén a Szolgáltatásra vonatkozó Szerződés megkötésének a napját követő 14 napon belül gyakorolhatja.
  • Ha a Felhasználó fogyasztó kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a Szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén a Felhasználó köteles megtéríteni a Szolgáltató számára a Szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített Szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás ellenértékét.
  • A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29.§ (1) bekezdésének m) pontja szerint a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a felmondási jogát. A Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatás a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének m) pontja alá tartozik.
  1. Kellékszavatossági tájékoztató:

Milyen esetben élhet a Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

A Felhasználó a Szolgáltatás hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  1. Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
  2. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a Szerződéstől is elállhat.
  3. A jelen Szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Szolgáltató költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a Szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

A Felhasználó a kellékszavatossági igényét a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Felhasználó igazolja, hogy a Szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Fogyasztónak nem minősülő Felhasználó – választása szerint– az egyébként a fogyasztót megillető kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Felhasználó a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a Szerződéstől is elállhat.

A fogyasztónak nem minősülő Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Felhasználó köteles viselni, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Fogyasztónak nem minősülő Felhasználók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés napján indul.

  1. Panaszügyintézés és jogorvoslati lehetőségek
    • Panasz

A Felhasználó a Szolgáltatással kapcsolatos panaszait az erre a célra rendszeresített email címen jelentheti be (panasz@glfree.hu ).

A panasz tárgya lehet a Szolgáltatónak, vagy a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a Szolgáltatás fogyasztó részére történő értékesítésével közvetlenül kapcsolatban álló magatartása, tevékenysége vagy mulasztása.

 A Szolgáltató a panaszt köteles 8 napon belül kivizsgálni és a kivizsgálás eredményéről a Felhasználót érdemben tájékoztatni. A Szolgáltató a panaszt elutasító álláspontját indokolni köteles.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Ha a Szolgáltató és a fogyasztó között fennálló vita a tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztó az alábbi jogérvényesítési lehetőségek közül választhat:

4.2. Fogyasztóvédelmi eljárás

A fogyasztó panaszt tehet a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

4.3. Bírósági eljárás

A fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

4.4. Békéltető testületi eljárás

Ha az Üzemeltető a fogyasztó panaszát elutasítja, úgy a fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az Üzemeltetővel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

Az Üzemeltetőt a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a békéltető testület felhívására válasziratot küldeni, továbbá a békéltető testület előtt megjelenni („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Ha az Üzemeltető székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti vármegyébe van bejegyezve, az Üzemeltető együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Ha az Üzemeltető a fenti együttműködési kötelezettségét megszegési, akkor a fogyasztóvédelmi hatóság kötelező bírságot szab ki, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület kérésre tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani (pl. levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján). A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást is.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
Telefonszám: 06-72-507-154
Mobil: +36 20 283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: +36-1-488-21-31
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hunemes.brigitta@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu

Heves Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.
Postacím: 3300 Eger, Faiskola u. 15.
Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék
Mobil: 06-30-967-4336
E-mail: bekeltetes@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.
Mobil: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012
Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.nkik.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/

Somogy Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-000
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: +36-42-420-280
Fax: +36-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu

Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hut-tiv@tmkik.hu

Vas Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-506-645
Fax: 06-94-316-936
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu

  1. A szerződésből fakadó jogviták esetére a Felek alávetik magukat a Szolgáltató székhelye szerinti bíróság illetékességének.